Stageweek 1 & 2 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karst Koedijk - WaarBenJij.nu Stageweek 1 & 2 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karst Koedijk - WaarBenJij.nu

Stageweek 1 & 2

Blijf op de hoogte en volg Karst

27 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Voor mijn opleiding Commerciële Economie volg ik mijn stage bij Zsports Events NPC in Port Elizabeth, Zuid-Afrika. Zsports is een organistie dat evenementen organiseert op het gebied van sport. De aspecten van sport die vooral aan bod komen zijn hardlopen, fietsen en zwemmen.
Naast de fulltime medewerkers van Zsports werken er ook nog een 3tal andere stagairs op het kantoor. Tijdens evenementdagen werken er meestal ook een hoop vrijwilligers mee, dit aantal kan oplopen tot ongeveer 60 man. Het kantoor waar ik tijdens mijn stage zit, wanneer er geen evenemten zijn, ligt bijna naast het Nelson Mandela Bay Stadium. In dit stadion heeft Nederland haar wedstrijd tegen Brazilië gespeeld voor het WK voetbal in 2010.
Tijdens de eerste 2 weken van mijn stage zijn de werkzaamheden vooral gericht op het invullen van de opdrachten vanuit school. Vanuit het bedrijf wordt er veel vrijheid geboden in het invullen van de dag. Daarnaast zijn er een aantal taken voor het organiseren van de Urban Run. Het eerste event dat ik zal meemaken tijdens mijn stage. De Urban Run is een wedstrijd door het centrum van de stad van ongeveer 8 kilometer. Op het parcours van deze run zijn tussen de 15 en 20 obstakels te vinden. De opbrengst van de Urban Run komt ten goede aan het goede doel. De goede doelen van dit evenement zijn; Chesire Home en Reach for a Dream. De deelnemers van de Urban Run moeten op zoek gaan naar mensen die hen willen sponsoren, met een minimum totaal van 100 Rand.

Voor de eerste stage dag zijn wij (Bradley en ik) uitgenodigd door Michael Zoetmulder, de oprichter van Zsports, om een dag mee te draaien op een evenement. Op deze manier konden we kennis maken met het team en konden we gelijk ervaren hoe het was om een evenement te draaien. Het evenement van de Business Night Relay. Dat is een wedstrijd voor teams van 3 wandelaars of teams van 5 hardlopers die een parcours afleggen in en rondom het Nelson Mandela Bay Stadium.
Tijdens mijn stage ben ik momenteel nog vooral bezig voor school. In de eerste week was het nog vooral wennen aan de manier van werken hier. Het was vooral verkennen van wat ik moest en kon gaan doen. Uiteindelijk is er een begin gemaakt aan de voorbereiding van de stage opdracht die zal worden uitgevoerd gedurende de stage periode. Er is ook een begin gemaakt aan het opstellen van het stageplan en het plan van aanpak voor het onderzoek dat voorafgaat aan de stage opdracht.
In de eerste week zijn Bradley en ik ook met John Jones meegeweest om het parcours van de Urban Run te verkennen. Zo kregen wij een goed beeld van hoe het evenement eruit zal komen te zien. Daarnaast hebben we nog borden opgehangen om aan te kondigen dat binnenkort de Urban Run op die plekken zal plaatsvinden.

Tijdens de tweede week stage hebben we ons vooral kunnen richten op het verder opstellen van het stageplan en het plan van aanpak. Gedurende de week zijn we erg opgeschoten hiermee. Het stageplan en het plan van aanpak zijn dan ook al bijna afgerond. Daarnaast zijn de voorbereidingen van de Urban Run in volle gang. Alle werknemers zijn druk bezig met het voorbereiden van het evenement. Dit kan gaan van het werven van extra deelnemers tot het regelen van het juiste promotiemateriaal.

Tot zover bevalt de stage erg goed. Zsports is een leuk bedrijf om voor te mogen werken. De sfeer binnen het bedrijf is erg informeel en de stagairs worden bij vrijwel alle taken betrokken. Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van de stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karst

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 3170

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Stage bij Zsports Events NPC

Landen bezocht: