Stage week 4; Urban Run - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karst Koedijk - WaarBenJij.nu Stage week 4; Urban Run - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Karst Koedijk - WaarBenJij.nu

Stage week 4; Urban Run

Blijf op de hoogte en volg Karst

28 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Stage week 4.

De vierde week van de stage stond volledig in het teken van de voorbereidingen van de Urban Run. De Urban Run is het eerste event dat tijdens de stage zal worden georganiseerd. Op maandag werd dan ook begonnen met het ophalen van meerdere roadblocks bij een depot van de gemeente. Deze werden daarna naar een plek in de stad gebracht waar de roadblocks zullen dienen als een obstakel. Daarna zijn de zeilen voor de slip and slide opgehaald. Deze zeilen worden op een helling neergelegd waarover de deelnemers naar beneden zullen glijden. Deze zeilen werden gecontroleerd op eventuele beschadigingen en daarna zijn de zeilen schoongemaakt.
In de vorige blog werd beschreven dat de planning was dat er weer een aantal uur naar de sportschool zou worden gegaan om nieuwe deelnemers te werven. Dit is zowel door ons als door onze stagebegeleider vergeten, waardoor het niet is doorgegaan.
Op dinsdag en woendag is er verder gegaan met de voorbereidingen van de Urban Run. Wederom zijn we naar de stad geweest om daar te plekken van de obstakels voor te bereiden. Ook zijn de overige benodigheden voor de Urban Run alvast klaargezet en waar het mogelijk was naar de plaats van bestemming gebracht.
Op donderdag was het Heritage Day, een nationale feestdag in Zuid Afrika. We hebben daarom deze dag niet op stage doorgebracht, maar in een national park in de buurt van Port Elizabeth.
Vrijdag was de laatste dag van voorbereidingen voor de Urban Run. We moesten deze dag een uurtje eerder dan normaal beginnen, namelijk om 8 uur. Het was een drukke dag vol voorbereidingen. De laatste dingen op Donkin Reserve moesten worden klaargezet en de laatste dingen voor de obstakels voor de Kids Run moesten gereed gemaakt worden.
Het weekend stond in het teken van de Urban Run. Op zaterdag was het tijd voor de Kids Run. Dit is een urban run voor kinderen tot en met 14 jaar. We zijn wederom om 8 uur begonnen, en moesten gelijk mee met John om dingen langs het parcours te regelen. Zo moest er een obstakel worden klaargezet doormiddel van het opzetten van alle roadblocks. Daarna zijn Bradley en ik begonnen met het houden van onze enquete onder de mensen die meedoen aan de Urban Run voor de volwassenen. Het was interessant om te zien dat sommige mensen de enquete erg graag wilden invullen, omdat zij Zsports graag willen helpen met het verbeteren van hun services. De rest van de dag zijn opgevuld met het helpen van het inschrijven van mensen die op het laatste moment besloten dat zij toch nog wel mee wilden doen, het helpen uitdelen van de racenummers aan deelnemers en het checken van de marshall die langs obstakels stonden.
Zondag was de laatste dag van de Urban Run, en ook gelijk de druktste dag. Uiteindelijk hebben ongeveer 700 mensen zich ingeschreven voor de adult versie van de Urban Run. We zijn dan ook begonnen om 7 uur ´s ochtends. De dag begon met het regelen van een groep marshalls die langs de route stonden om de deelnemers de goede kant op sturen en hen te begeleiden bij de obstakels. Daarna moesten Bradley en ik bij de finish aan de deelnemers vragen welk obstakel zij het beste vonden en welk waterpunt zij het beste vonden. Ieder obstakel en ieder waterpunt werd gesponsort, de beste uit iedere categorie won een prijs.